mandag 6. februar 2012

A little ruffle


Med hardt sammenbitte tenner og full fres på pinnene så ble i hvertfall ett av tålmodighetsprosjektene i forrige post ferdig iløpet av bare noen dager. At jeg ikke har fått blogget det tidligere har helt andre grunner. Her er det altså - A little ruffle.


Før skjerfet havnet i vaskemaskinen var jeg veldig lite fornøyd med egne strikkeprestasjoner for det viste veldig godt at det var strikket frem og tilbake. Det var ujevnt og bulkete, men bare et lite ullprogram senere så ble resultatet veldig bra.


For ikke å snakke om størrelsen. Ferdig blokket måler det ca 160 cm fra ene enden til det andre, men strikket i tynt garn på tykke pinner er det samtidig florlett å ha rundt halsen.



Detaljer:
Mønster : A little ruffle
Garn: Tynn alpakka fra DSA
Garnmengde: 96 gram
Pinnenr: 4,5 mm

Nå gjenstår det bare ullbuksa til kjæresten og en UFO som har gnaget meg lenge, men som nå er tatt frem igjen i håp om at jeg blir ferdig før mottaker vokser ut av plagget. Dette er en nøstebarndress påbegynt for ca ett og et halvt år siden, men det ble strikket i stor størrelse så det ser ut til at den holder godt til Frøken likevel. Det er så mye jeg har lyst til å lage, nå gjelder det bare å begrense seg slik at det man starter på blir ferdig!

3 kommentarer:

  1. Så flott skjerf! Og en nydelig farge!

    Jeg har virkelig kosa meg her hos deg nå - har lagt meg til som følger, så jeg kommer snart tilbake :)

    SvarSlett
  2. Takker så mye for det! Jeg setter pris på hvert eneste besøk. Ha en god søndagskveld.

    SvarSlett
  3. Herlig farge!

    Mye fint å titte på, legger meg til som følger. God helg :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...