lørdag 26. november 2011

Varm om halsen



Storebror kom hjem fra barnehagen her om dagen med en av sine langarmede T-skjorter knytt rundt halsen. Forklaringen skal ha vært at de ikke kunne finne halsvarmeren hans i barnehagen. Dette er ikke så unaturlig for han har bare hatt luer med hals på, og dermed har ikke behovet vært der.

Vel, mamma kunne jo ikke være bekjent med dette så dermed ble denne superenkle halsen til i løpet av noen kveldstimer. Rett og vrangt og noen riller. Ikke noe mer fiksfakserier. Bortsett fra et lite felt nederst i hjørnet med bare rettstrikk. 


Dette felt har jeg også laget på baksiden av halsen og meningen er å kunne stryke navneetiketter på. Eller brodere forbokstaven på med maskesting på forsiden slik at han vet at dette er hans. Da jeg ikke kan brodere maskesting så er det ikke gjort ennå, men fargevalget gjør nok at det ikke finnes veldig mange å ta feil av :)



DETALJER:
Mønster: etter eget hode
Garn: Hacho fra Mirasol
Garnmengde: 76 gram
Pinnenummer: 4 mm
Størrelse: 4 år

5 kommentarer:

  1. Oppskrift, Stine, oppskrift - sånn vil jeg også strikke! (ja, jeg må ha det inn med t-skje, strikke på plums er jeg ikke spesielt god på ;)!

    SvarSlett
  2. Denne var kjempefin! Hva med et lite strykemerke i hjørnet? :)

    SvarSlett
  3. Dæm e nu kreativ, d skal dæm nu ha... ;-) Kjempeflott hals, den blir nok god og varm å ha på sæ i vinter :-)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for koselige tilbakemeldinger! Det varmer minst like mye som halsvarmeren :)

    Maria, skal se om jeg ikke får ned et mønster i løpet av morgendagen. Den er veldig enkel, så det tar ikke lange tida.

    SvarSlett
  5. Slike halser er bare supre! God ide med feltet med rettmasker:-) Alt til barnehage må jo grundig merkes...

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...