lørdag 5. november 2011

Prøvelapp i stor størrelse



Mor prøver seg på ting hun ikke mestrer! I et vilt øyeblikks galskap fant jeg ut at jeg skulle prøve å bruke opp litt restegarn fra garnlageret. Tanken var å få til en jakke til Storebror. Inspirasjon ble funnet via Ravelry, garnet ble funnet fram fra kassene. Pågangsmot i bøtter og spann med andre ord. Så satte jeg igang.

Magefølelsen sa vel i fra fra starten av at dette kanskje ikke ble det mest vellykkede prosjektet jeg har startet på, men det var ikke før jeg prøvde den nesten ferdig jakka på Storebror at jeg fant ut hvor langt på bærtur jeg egentlig er, og at det faktisk er oppgitt strikkefasthet i mønstrene av en grunn. Jakka er nå lagt på vent, og jeg må fundere litt på hva dens videre skjebne blir. Kanskje kan den strekkes og formes etter å ha fått seg en omgang i vaskemaskinen?

Og heretter skal jeg følge mønstrenes anvisning både når det gjelder garntykkelse og strikkefasthet. Veien blir ikke alltid til mens man går. Av og til havner man helt på vidvanke. Kanskje skal jeg til og med prøve meg på en prøvelapp i normal størrelse først...

5 kommentarer:

  1. Men det va nu en flott prøvelapp da... :-)
    Men kjipt å bruke masse tid på nåkka som ikke blir brukt da... Du får evt hiv den i haugen førr potensielle julegava i år ;-)

    SvarSlett
  2. Ei nydeleg jakke, håper du finn nokon som kan bruke den, altfor fin til å bli liggande.

    SvarSlett
  3. Takk for snille ord. Jo, jakka ligger på toppen av strikkekurven. Om det er til skrekk og advarsel, eller om det er for muligens å komme tilbake inn i varmen igjen på vites ikke. Det tygges fortsatt på problemstillingen :)

    SvarSlett
  4. En eller annen gang passer den kanskje? Hihi! Flotte farger sammen!

    SvarSlett
  5. En kjempefin prøvelapp, synes jeg! En gang passer den nok :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...