fredag 11. november 2011

Hjelmlue fra Dale 183



Med bakgrunn i mine tidligere forsøk på frihåndsstrikking trengte jeg et prosjekt som kunne gi meg strikkeselvtilliten tilbake. Valget ble denne hjelmlua fra Dales hefte nr 183. Jeg har lenge lett etter dette mønsteret, og plutselig sto det en ferdig garnpakke foran meg i hylla på garnbutikken med nettopp denne lua. Bare heftet i seg selv var ikke mulig å få kjøpt. Jeg må vel innrømme at jeg kanskje ikke hadde brukt popcorn-garnet dersom det ikke fulgte med pakken. Men siden jeg nå hadde bestemt meg for å strikke nøyaktig etter mønster denne gang, så kom det nå med. Resultatet ble faktisk heller ikke så verst.

Håper på et litt bedre bilde når Frøkna kommer hjem fra barnehagen, men bildetakning er for tiden svært vanskelig i Nord-Norge da det begynnet å bli smått med brukbart fotolys.

Mønster: Dale baby 183-08
Garn: Dale Popcrn og Dale babyull
Garnmengde: ca 1,5 nøste babyull og 0,25 nøste popcorn
Pinnenr: 2,5mm, 3,0 mm og 3,5 mm

3 kommentarer:

  1. Dette er en veldig god lue som tanteungene mine har brukt mye. Måtte strikke nye til dem i år. Ble fin i rosa, jeg har bare strikket dem i brun, blå og grønntoner :)

    SvarSlett
  2. Koselig lue :-)

    Jeg har sett på din Ravelry stash at du har et nøste naturhvit Bambino ull, kunne jeg få lov til å kjøpe det av deg??? Jeg strikker prinseteppet og får for lite garn, og det finnes ikke dette garnet i mils omkrets her!

    Klem fra Vigdis (aka vis2vas)

    SvarSlett
  3. Kor fin den blei :-) Bra det e flere som tilhøre allergisk-mot-å-følge-oppskrifte-klubben.... ;-)

    Nu e æ spent på ka frøkna syns om den

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...