lørdag 19. november 2011

Garter Stripe-lue og G-Anettes høsthals er ferdige



Det er håpløst lys for dokumentering av ferdigstilte hobbyprosjekter om dagen, men det må visst bare være hvis man i det hele tatt skal få fotografert noe som helst før april til neste år. Dette er  ihvertfall en Garter stripe-lue til Storebror. Mønster er funnet på Ravelry, og det er et kjempeprosjekt for å brukte de små restene som gjerne blir liggende etter andre prosjekter.

I utgangspunktet skl lua strikkes rundt, men jeg har strikket rillestrikkdelen frem og tilbake for å slippe vrangomgangene. Sydde så sammen med madrassting før jeg fortsatte videre på en lite rundpinne. Fungerte utmerket!

DETALJER:
Mønster: Garter Stripe-lue. Gratisoppskrift fra Ravelry
Garn: Sandnes Mini Duett (merino/bomull)
Garnmengde: 35 gram
Pinnenummer: 2,5 mm og 3,0 mm
Størrelse: Akkurat passe til et snart 5 år gammelt hode :)




Så over til en hals som har lagt ferdig i snart fjortendager uten at jeg har fått tatt bilder av den.. Dette er det flotte mønsteret som G-Anette la ut på bloggen sin for en tid tilbake. Tusen takk til deg, G-Anette! Min har fått et litt annet utseende enn Gry Anette selv laget ettersom  garnet jeg brukte er litt tykkere enn hennes. Likevel er jeg veldig godt fornøyd med resultatet selv om jeg kanskje kunne ha lagt opp noen flere masker ettersom garnet var tykt.




DETALJER:
Garn: Balder fra Viking
Garnmengde: 100 gram
Pinnenummer: 7,0 mm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...