onsdag 27. april 2011

Retroull




Tilbake i mars måned ferdigstilte jeg en ullbukse til Frøkna i huset. Målet var å få brukt opp litt ullgarn i superwash-kvalitet så fargevalget ble litt etter prinsippet "man tager hva man haver". Nå høvde det seg slik at jeg hadde en del garn i såkalte retrofarger i brun, sennepsgult, grønt, blått og orange jamfør bildet. Resultatet ble nokså bra, syns jeg. Og det var jeg også alene om.

Jenta som buksa var tiltenkt sperret opp øynene da jeg dro fram buksa og ba henne prøve den. Svaret var kort og kontant NEI. Mor tenkte da som så at jenta på knapt to år sikkert ville finne seg i den når hun bare hadde fått den på. Og gjett om jeg tok feil... Frøkna freste mens hun slet for å få buksa av seg, og konstaterte følgende: "Liker ikke den rosa (mens hun peker på orange), ikke den, ikke den, ikke den og ikke den (mens hun peker på alle stripene etter tur). Eneste stripa som fikk godkjent var den blå.

Noen som trenger en ullbukse i ca størrelse 2 år med helt feil farge?

1 kommentar:

  1. Hahah, det er vel ikke pent å le, men denne historien fikk meg til å se situasjonen veldig tydelig for meg! :D Gir du bort denne herlige spreke buksa? Jeg har ei tantegudmorsnuppe som alltids trenger barnehageklær og hun fyller 2 til høsten og eier ikke et eneste plagg (ca) som ikke er rosa :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...