onsdag 9. mars 2011

Om å ha det bra

Hverdagen er travel. Jobben krever sin tid, men jeg elsker arbeidsplassen og kollegaene mine. Jeg rekker ikke over alt som planlegges - ikke en brøkdel av det. Jeg er ikke i nærheten så huslig som jeg kanskje bør være, men barna har alltid rene, pene klær på når de går i barnehagen og vi har som mål at vi alltid skal samles rundt middagsbordet hver dag. Hva som er til middag kan variere fra brødskiver til retter som er hjemmelagede fra bunnen av. Som oftest er det den tilgjengelige tiden som avgjør. Og selv om jeg ikke har all verdens tid til å være så flink husmor som så mange andre jeg vet om, så står vi ikke i fare for å få huset stengt av verken mattilsyn eller kommunehelsetjenesten. Men, det viktigste av alt... Jeg har det bra! Og jeg har tid som jeg kan gi både barna og kjæresten, og tid for å sørge for at de også skal ha det bra. Jeg er lykkelig, og da kan egentlig den hybelkaninen i hjørnet der borte være en stund til.

Jeg har lånt denne videoen fra bloggen Strikkepinner og andre pinner og i all sin enkelhet både inspirerer til min hverdagslykke og gir meg klump i halsen. Håper du finner den like fantastisk!

1 kommentar:

  1. Filmen er rett og slett herlig! Takk for at du sprer den vidare :)

    Ha ein fin dag!! :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...