mandag 20. september 2010

I nattens mulm og mørke…

190910_1
…ble en Mara påbegynt. Nemlig under de siste par timene på den siste nattevakten min. Det ble ikke strikket så mye for ganske kort tid etter at det var lagt opp til sjalet, så var jeg så trøtt at jeg måtte velge hvilket av øyene jeg ville fokusere med. Å bruke dem begge var ikke et alternativ! Inspirasjonen ble funnet på bloggen Monstermønster, men selve mønsteret finnes gratis på Ravelry.
Bildet er ikke av de spenstigste, men jeg ville egentlig bare vise frem den fantastiske rødfargen. Garnet er Drops Merino Extra Fine, og det strikkes på pinne nr 4,5 mm. Et garn jeg ikke kan få skrytt nok av. Mange sier at garnet holder seg dårlig, og at plaggene siger. Mens min erfaring er at det tåler både tøff vask og tøff bruk. I tillegg må dette være et garn man kan strikke i blinde, og allikevel få et pent og jevnt resultat. Jeg rett og slett elsker det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...