torsdag 2. september 2010

Da vet man det!

Den rosa prinsessevesten som jeg strikket til Frøken har visst seg å funke flott til det tiltenkte bruket. Da hun først tok den i bruk ble jeg veldig skuffet ettersom det så ut til at garnet ble veldig fort slitt. Men, til barnehagebruk kunne jeg vel ikke vente annet. Og på lik linje med alt hun bruker i barnehagen, så holdt den seg ikke ren mer enn en dag.


Av en eller annen grunn havnet den i skittentøyskurven, og ikke i kurven for ullklær. Dermed havnet den med i klesvasken med rosa og røde klær. Mammaen fikk derfor litt panikk da hun åpnet døra på vaskemaskinen, og det som først møtte henne var en kopptue av en strikkevest. Trodde hun…


Vesten ble nensomt plukket ut av maskinen, og inspisert for krymping, nupping og andre uønskede hendelser, men utrolig nok, vesten var LIKE FIN som da den var nystrikket :)

Konklusjon: Plagg strikket i Drops merino extra fine overlever godt å vaskes på 40 grader, dagligvask!


020910_1

3 kommentarer:

  1. Veldig søt vest, og jammen bra den overlevde rundturen i vaskemaskinen!

    ... den ser forresten ikke det minste slitt ut på bildet, tvert i mot er den god som ny!! Kjekt å kunne slenge barnehageplagg rett i maskinen, tipper jeg...

    SvarSlett
  2. Åh, flaks! Utrolig skummelt med slike nesten-ulykker! Ulla og arbeidet er jo så dyrebart at det er nesten så tårene triller når det går galt.. Bra at du hadde hellet med deg :)

    SvarSlett
  3. Det fungerer bra ja! Jeg har strikket to gensere til min frøken på 11 år i det garnet, og henne plagg er blitt vasket i maskin på 40 grader ;) Noen sier at plagg i dette garnet siger og blir så store, men hos oss holder de seg fine...

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...