mandag 16. august 2010

Nøstebarndressen


Det går i rosa om dagen. Barnehagestarten for Frøkna er bare et døgn unna, og det strikkes videre på nøstebarndressen.

Dressen strikkes i dobbel babyull, henholdsvis fra Dale og Sandnesgarn, på pinne nummer 4,5 mm. Resultatet er overraskende mykt, tykt og deilig. Beina er straks ferdige slik at det kan strikkes videre på overdelen og armene. Dressen blir nok ikke klar innen morgendagen, men når høstkulda virkelig setter inn så skal det foreligge et resultat.

I tillegg til Frøkens nøstebarndress, så har jeg Storebrors bestefartrøyer på pinnene. Også denne fra nøstebarns oppskrifter. Her mangler det litt på siste arm, og så kan jeg starte raglanfellingen. Med andre ord, så er det håp for å få denne også ferdig iløpet av høsten, og mens den ennå passer.

4 kommentarer:

  1. Nydelig rosa :)
    Og en sånn porselensblomst ønsker jeg meg!! De er så fine.

    SvarSlett
  2. E det den dressen som dæm har strikka i grønn-melert i nøstebarn-boka?

    Ann-Kristin

    SvarSlett
  3. Hei, Ann-Kristin. Jo, det e den som e avbilda i grønt, men æ har valgt å bruke babyull istedet for nøstebarngarnet så den blir litt kraftigere.

    SvarSlett
  4. Tusen takk Hege. Jeg må ha de minst grønne fingrene i hele landet, men akkurat disse blomstene trives hos meg av en eller annen grunn. Kanskje de har sans for selvpining for her kan det gå en stund mellom hver gang jeg huske å vanne dem.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...