onsdag 30. juni 2010

Verdens beste muffins


Jeg har lenge hatt en oppskrift på noe som ble kalt verdens beste muffins, og i går bestemte vi at oppskriften skulle utprøves. Sammen med bakemestrene Harepus og Harepus, henholdsvis den yngste og yngste, rørte jeg ingrediensene lett sammen med miksmasteren.


Oppskriften har jeg funnet på bloggen Fire Vegger og lyder som følger:

 2 egg
2 dl sukker
50 gram smeltet smør
2 dl naturell yoghurt
4 1/2 dl hvetemel
2 ts bakepulver
2-3 ts vaniljesukker
Sett stekeovnen på 225 grader. Visp egg og sukker hvit og porøst. Bland så inn yoghurt og smeltet smør. Rør forsiktig. Bland sammen mel, bakepulver og vaniljesukker og ha i røren. Rør alt sammen til en jevn røre.
Fyll store muffinsformer litt over halvfulle og plasser eplebiter på toppen av røren med skallet opp.
Dryss over kanel og perlesukker!
Stek så midt i oven i 15-20 min.

I min versjon valgte jeg å bruke blåbær istedet for epler. Årsaken var ganske enkelt at jeg bare hadde skogsbæryoghurt for hånden så det falt naturlig å bruke blåbærfyll. I tillegg manglet jeg perlesukker, noe som ville ha gitt det hele en deilig søt prikk over I'en.

Servert varme sammen med vaniljekesam var de faktisk de beste muffins jeg har bakt noensinne!

1 kommentar:

  1. Nå ble jeg sulten, men det er litt for seint til å lage muffins nå :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...