torsdag 17. juni 2010

Tepper for enhver anledning

Jeg hadde nesten glemt hvor mye tid jobben tar :) I tillegg til jobb og familie så har det vært en del huslige sysler som har hatt hovedfokus i det siste, og bloggen er kommet litt i bakleksa. Men jeg finner nå litt tid til å hekle på tross av dette.

Hekle, ja. Jeg har flere prosjekter på gang. Jeg startet jo på Storebrors heklede teppe for noen uker siden. Det er et kjempemorro prosjekt og til nå er alle de minste rutene ferdig. Det var disse det var flest av, hele 49 i antall. Til tross for dette er jeg på lant nær ferdig ettersom de rutene som gjenstår er desto større.



For å få litt avbrekk fra grønne og blå ruter så startet jeg på et teppe til Frøken i Granny-ruter. Og til en rosaprinsesse må det selvfølgelig bli rosa teppe. Kantet med hvitt. Ferdig med 18 ruter, men jeg har ennå ikke bestemt meg for hvor stor det skal bli.




Samtidig så innså jeg jo at det ville vært såå lekkert med et heklet pledd hengende over den nye sofaen vår. På leting etter inspirasjon var jeg innom bloggen Attic 24, og her så jeg det nydelige Granny stripe-teppet som Lucy holder på med. Dermed måtte det bare bli et sånt teppe på stua. Det blir ca 150 cm i bredden og så er det bare å hekle så langt som man orker. Dette skal bli et skikkelig deilig sofapledd.



Så nå kryper jeg tilbake til kurven min mens jeg nyter et kveldsstille hus over en kopp te. Barna sover og mannen trener, men i morgen er det en ny dag med masse muligheter for kos ilag med prinsessa og guttene  mine. Ha en fin kveld!

2 kommentarer:

  1. Nydelige tepper Stinemor :)
    Kommer dere innom her ved høve, så kanskje det vanker en aldri så liten overraskelse til det nye bordet i stua....

    SvarSlett
  2. For noen nydelige tepper :)

    Likte veldig godt fargene i det ros tappet :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...