fredag 21. mai 2010

Stålkontroll... eller ikke...



Joda, jeg innser jo at jeg er litt ute av trening når det gjelder henting og levering av Storebror i barnehagen. Dette er det jo pappaen som har gjort mens jeg har hatt mammapermisjon. Nå er den ubønnhørlig over, og jeg har endt opp med altfor få timer i døgnet. Hvordan skal jeg rekke over alt som bør gjøres i tillegg til å gå på jobb? Jeg har altfor mye å tenke på i utgangspunktet.




Da Storebror ble hentet i barnehagen i går så tok jeg sekken hans med hjem fordi den skulle fylles opp med rene tøyskift. Jeg hev meg rundt og fikk vasket  og hengt opp to maskiner klær iløpet av ettermiddagen. Da vi hastet ut døren i morges var hele sekken som blåst ut av hodet, og det resulterte i at Storebror stakkars ble hentet i bare strømpebuksa. En LÅNT strømpebukse til og med. To omganger med utelek tidligere i dag førte selvfølgelig til at alt annet tøy var gjennomvått. Siden jeg skulle ha begge småtrollene med meg i butikkene før vi kjørte hjem, måtte jeg la barna sitte å vente i bilen mens jeg sprang inn på kjøpesenteret for å kjøpe han en bukse. Deretter kunne de få bli med inn. Å ta dem med inn i bare strømpisen var bare altfor flaut til at det kom på tale.

Neste uke er jeg og barna alene. Da skal pappaen på skole i en naboby, noe som medfører overnatting, og jeg må klare å få begge to med meg om morgenen. Frøken skal være sammen med Mormor, så hun skal jo også like tidlig opp som oss to andre. Hjelpes meg, sier jeg bare. Jeg blir ikke overrasket dersom jeg leverer Storebror i bare pyjamasen en morgen! Det er ikke lett å være en forvirret småbarnsmamma.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...