mandag 3. mai 2010

Mandagstema – drømmer og hvordan lage drømmeaktige bilder

 

dreams
Fetch me a blank paper
And I will draw you
New worlds you never knew
With colours undiscovered!




Så har jeg valgt å la mitt drømme-bidrag dreie seg om hvordan man oppnår et slikt drømmeaktig preg på bildene ved hjelp av Photoshop.


GUIDE TIL TEKNIKKEN OFF COLOURED PICTURES I CS3:
En mer utførlig guide med bilder finner du på fotosidene mine.
  • Åpne opp ønsket bilde.
  • Velg menyen Image > Adjustments > Auto Levels
  • Lag et duplikat av Background-layeren, og merk dette.
  • Velg menyen Image > Adjustments > Desaturate
  • I Layers-panelet (som regel i høyre side av bildet) endrer du nå bildet fra Normal til Overlay ved hjelp av rullegardinmenyen som sannsynligvis står som Normal.
  • Velg menyen Image > Adjustments > Brightness/Contrast. Still inn verdiene slik at du får ønsket effekt i fotoet.
  • Til slutt velger du menyen Layer > Merge visible.
  • Lagre med nytt navn og- voilá, du er ferdig.

14 kommentarer:

  1. Nydelig bilde av Frøkna! Ser nå hvor utrolig lik hun er sin storebror. Trodde et øyeblikk det var han som liten, inntil jeg oppdaga den rosa sutten. :D

    SvarSlett
  2. Herlig :o) Og takk for beskrivelsen i Photoshop - må testes!

    SvarSlett
  3. Sovende barn er herlig motiv...

    SvarSlett
  4. Søte drømmer for skjønne småbarn! Stilig bilde!
    -Margit-

    SvarSlett
  5. PhotoShop är bra, tyvärr har jag inte det längre efter en datorkrasch, men det finns andra helt gratis program som är riktigt bra:)
    Underbar bild på drömmande liten gosse:)
    Ha de..

    SvarSlett
  6. Veldig flott bilde og nydelig tekst!
    Jeg ønsker meg Photoshop, men for tiden er jeg meget fornøyd med Paint Shop Pro som fungerer bra og jeg har noen slike teknikker til bruk på bilene. Men jeg kunne ønske jeg hadde muligheten til å bruke actions for eksempel :)

    SvarSlett
  7. Vilken underbar bild på lillkillen, han ser ut att befinna sig i de underbara drömmarnas land :)

    Må så gott/E-L

    SvarSlett
  8. Så flott bildet ble med litt redigering! Takk for at du deler en slik flott forklaring med oss:)

    SvarSlett
  9. Åh så söt och drömmarna är nog trygga och ljuva :)

    http://foto.rudenius.se/post/2010/05/03/Mandagstema-Drommar.aspx

    SvarSlett
  10. Drømmebilde!!
    Takk for redigeringsinfo! Jeg drømmer om å lære meg dette skikkelig!

    SvarSlett
  11. Herlig bilde! Takk for photoshopforklaring. :)

    SvarSlett
  12. Snyggt drömfoto. Barn som sover ser ofta så goa ut. :-) Tänk om vi vuxna också fick sova lite när vi ville. ;-) Att slippa arbetstider och alla måsten. Bonus med ditt PS-tips.

    SvarSlett
  13. Undrar vad hon drömmer om? Tack för photoshop-tipset. Min dröm är att lära mig mer om redigeringsarbete.

    SvarSlett
  14. Så fint et bilde, og morsomt at du har vist oss fremgangsmåten også :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...