torsdag 8. april 2010

Sommerfugl i ny klesdrakt

Denne lille skapningen traff vi første påskedag. Iskald på bena stakkar ettersom han er lovlig tidlig ute med sitt svermeri.

sommefugl

Ikke bare det, men i tillegg har han fått lilla fargeprakt. Det har den fått av meg, etter at jeg kom hjem. Jeg holder nemlig på å lære meg bruken av Photoshop for å redigere bilder. Den var nok faktisk vakrere fra naturens side, men jeg viser bare at det går ann!
 sommefugl_red

GUIDE TIL MENYVALGET REPLACE COLOUR I PHOTOSHOP CS3:
Bildet er redigert i Photoshop CS3. Her har jeg ganske enkelt brukt menyen Image > Adjustments > Replace colour. Nå får du mulighet til å bruke pipetten til å bestemme fargen som skal byttes ut.
På denne sommerfuglen har jeg valgt den brunoransje fargen. Slideren Fuzziness er satt til 150, og dermed er det enklere å se hvilke områder man har plukket ut. For å få med alle nyanser av fargen har jeg gått videre med pipette + og plukket opp de nyansene som falt utenfor til og begnne med. Dersom du merker radioknappen Selection, så er det enkelt å følge hvilke områder av bildet som påvirkes. Når du er fornøyd, så kan du fritt leke deg med slideren Hue. Vips så har du en sommerfugl med ny klesdrakt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...