mandag 12. april 2010

Det blomstrer i vinduskarmen

porselensblomst

Jeg kommer aldri til å kunne skryte på meg grønne fingre. Jeg har til og med tatt livet av kaktus og de mest hardføre sukkulenter. Men de 4 grønnskollingene som står i vinduskarmen per dags dato ser faktisk ut til å trives hos meg. Disse 4 er en orkidé, en ginsengrot og to porselensplanter, og de har overlevd snart et helt år. De blomstrer til og med. Orkidéen ser ut til å komme med nye skudd, og porselensplantene blomstrer bare verre. Den ene klasen etter den andre springer ut. Bare se for en fantastisk vakker blomsterklase som pynter opp stua vår.

3 kommentarer:

  1. Så vakre blomster! Det er morsomt når noe trives i vinduskarmen :)

    SvarSlett
  2. Ja, disse blomsterklasene er nydelige, men fy fasan så sterkt de lukter når det blir kveld. Du aner ikke hvor mange jeg har måttet klippe av - for vi har ikke orket stanken - ups - lukten...

    SvarSlett
  3. Hmm, mine lukter ikke i det hele tatt. Hvis du legger nesa helt inntil så kjenner du at det lukter grønnplante, men ikke noe som er ubehagelig. Ikke er det noen av allergikerne i huset som har nevnt noe heller.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...