mandag 1. mars 2010

Et fint hespe betyr ikke…

… et harmonisk resultat! Og Styggfin nr 2 har sett dagens lys.
mitered_2
Jobben med å redusere oppsamlet garn fortsetter. Fordi votter er behøvd for egen del, så fant jeg frem et nøste Artesano Hummingbird 100 % alpakka. Hespet ble kjøpt på grunn av de flotte fargene, men jeg ante jo hvor dette bar hen da jeg begynte å nøste på det. Fargene er midt sagt kaotiske. Jeg her tidligere prøvd å strikke et skjerf av nøstet, men ettersom jeg strikket fant jeg ut at jeg aldri ville ha noe slikt rundt halsen. Det verste av alt er at jeg ennå har halvparten av nøstet igjen, etter at vottene er ferdige!
mitered_3
Vottene er strikket etter Elizabeth Zimmermans oppskrift, Mitered Mittens. Jeg har valgt å strikke håndleddet lengre, og angrer ikke et sekund på dette. Fordi jeg ikke er helt fortrolig med måten Zimmermann strikker tommel, så har jeg fulgt Kathryn Ivys fremgangsmåte for tommel på siden.
DETALJER:
Mønster: Mitered Mittens, Elizabeth Zimmerman
Garn: Artesano Hummingbird 100 % alpakka, farge Woodpecker
Pinnenummer: 3,5 mm
Garnmengde: 70 gram
mitered_1

1 kommentar:

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...