mandag 1. februar 2010

Tubesokker med en liten vri

Siden et par av Frøkens ullsokker fikk litt hard medfart i vaskemaskinen forleden, har jeg jo måttet hive et par nye sokker på pinnene. Opprinnnelsen til disse sokkene er tubesokker fra Drops, men jeg har valgt å strikke hæl på dem. Akkurat denne hælen ble ikke noe fin til dette mønsteret, ei heller sitter den veldig godt på en babyfot som ennå ikke går.
Garnet er Claudia Handpainted. Det var nok et passelig dyrt sokkegarn da jeg kjøpte det for noen år siden. Det er merinoull, og er sikkert godt og varmt, men jeg syns ikke det ble spesielt pent å se på. Tvinningen på garnet er slik at jeg syns resultatet likner noe som er strikket i garn med kreppet utførelse. Til hjemmebruk er de ok, men blir det blir flere par av slike sokker så er det et stort forbedringspotensiale.

tubesokker
DETALJER:
Mønster: Drops tubesokker, veldig modifiserte
Garn: Claudia Handpaited, terracotta
Pinnenummer: 2,5 mm
Størrelse: 9 mnd

3 kommentarer:

  1. Så fine de var. Synes ikke det gjorde noe at man fikk den kreppet utførelse av det, men det er jo du som ser de.

    SvarSlett
  2. Synes de ser kjempfine ut!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...