fredag 19. februar 2010

Nei, nei, nei…

Jeg ønsket meg en lue. Det skulle ikke være hvilken som helst lue, men etter mye leting fant jeg endelig en som muligens kunne være en god kandidat for mitt hodet. Intuitive- het lua, og er designet av an dansk dame. Litt sånn baggy utførelse, og med et flott og enkelt lace-mønster. Med friskt mot satte jeg igang. Bestemte meg for å strikke den på pinne 4 mm sånn at lua skulle få det riktige utseendet. Siden jeg ikke hadde rundpinne med riktig lengde så strikket jeg på to rundpinner i stedet.
Men, underveis følte jeg et det var noe som ikke stemte. Det ble liksom ikke fint…
uffda_1
Strikket likevel videre med friskt mot. Følelsen er der stadig, men blir mer tydelig ettersom lua blir lengre. Vel, vel. Jeg strikker enda. Plutselig slår det meg at 4 mm jaggu er ganske forskjellig fra pinnemerke til pinnemerke. Rundpinnene kom fra to forskjellige fabrikanter. Jeg legger de to pinnene sammen og retter spissene mot meg. Hmm, det ER faktisk forskjell på 4mm og 4mm. 4 mm er mye tynnere enn 4mm… Kanskje 4 mm ikke er 4mm, men kanskje 3,5 mm…
uffda_2
Pinnemålet bekrefter jo det jeg egentllig har sett hele veien. 4 mm var faktisk bare 3,5 mm på den ene rundpinnen. Og nå skjønner jeg jo at lua virker noe skjev. Den ene siden er jo mye lengre enn den andre!
Akkurat nå er jeg så irritert på meg selv at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre. Egentlig burde jeg rekke opp og starte på nytt med en gang, for ellers er det vel lite sannsynlig at denne lua noen gang blir strikket. Jeg skal tygge litt på det. Du får ha ei god helg imens!!

4 kommentarer:

  1. Hihi, godt det ikke er bare meg som sliter litt med disse luene..

    SvarSlett
  2. Men lue ser jo ut som den blir veldig fin, når du bare får skikk på pinnene. Tenk å lure seg til å kalle seg 4mm når den bare er 3.5, makan til frekkhet!

    SvarSlett
  3. Vil det ikke bare gjøre at luen blir litt mer baggy der du har brukt tjukkere pinne? Når du først har strikket så langt ville jeg strikket den ferdig for å se hvordan den blir :)

    SvarSlett
  4. Joda, Renate, sannsynligvis ville det ikke ha gjort noe. Men så er jeg litt sånn petimetrisk akkurat når det gjelder slikt, så hvis jeg skulle fått sove om natta var det bare å rekke opp.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...