onsdag 13. januar 2010

En fot for mye. Har du óg en til overs?

01 13 10_0438
Normalt er det jo godt å ha to stødige bein å stå på. Når det kommer til sokkestrikking derimot, så sliter jeg med  det faktum at vi faktisk har to av de derre skapningene. Man må nemlig da strikke TO sokker. Blæh! Sokk nummer to tar jo en evighet å strikke, og når (hvis ikke dersom) den en gang blir ferdig har jeg normalt sett allerede startet på et nytt trøsteprosjekt før ferdigstillelsen. Og jeg som ikke skal ha flere prosjekter på gang på en og samme tid! Og da hadde vi den vonde sirkelen i gang gitt. Nå er jeg på’n igjen.
Åh, motivasjon til å fortsette, kom til meg. Her skal du motstand finne!
Sokkene er forresten etter mønsteret Blueberry Waffle, og garnet et Järbo Mellanraggi. Og fargen er faktisk ikke gjengitt helt på jordet, heller.

4 kommentarer:

  1. Endelig en sokk med ordentlig hel!!!!
    Har sett mange flotte utgaver av sokker,- men stort sett har helene (eller skriver man hæl+) sett totalt hjelpelause ut.

    SvarSlett
  2. Nei, det såkalte "one-sock-syndrome" har heldigvis ikke rammet meg! Ofte syns jeg sokk nummer to går enda raskere, for da har jeg som regel mønsteret litt mer "innabords". I alle fall har jeg knekt koden da.
    Ellers kan du jo lære deg å strikke to-på-en-gang, så slipper du hele problemet! Det hender jeg gjør det, spesielt på "kjedelige" sokker...

    SvarSlett
  3. Jeg prøvde å strikke to samtidig, men hadde bare ett nøste. Måtte derfor strikke fra begge ender av nøstet og før jeg visste ordet av det, så hadde jeg surret meg selv skikkelig fast. Så, nei, de må nok strikkes en om gangen.

    SvarSlett
  4. Kan trøste deg med at du ikke er alene:) Ikke så lenge siden jeg oppdaget hvor mange enslige sokker det er som ligger i strikkekurven min. Kjedelige greier, men, men;) Ønsker deg en flott og kreativ helg!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...