torsdag 21. januar 2010

Den ekleste måneden i året

01 15 10_0462
Ikke la det  lure av de fine fargene. Etter min mening kan januar bare utgå på kalenderen, først som sist. Bortsett fra at Storebror har bursdag er det ikke mye positivt å si om januar. Hvorfor?
  • Vi har allerede hatt årets første lungebetennelse hos Storebror. Måtte dette året bli bedre enn de 7 han hadde i løpet av fjoråret. Krysser fingrene!
  • Vi fikk et forkjølelse-/influensavirus bare få dager etter at medisinen hans mot lungebetennelse begynte å virke. Selvfølgelig gikk resten av familien med i dragsuget. Det satte seg hardest hos Frøken som til nå i livet har vært forskånet for sykdom. Det gjør selvfølgelig også sitt med humøret hennes! Tornado, jeg sier ikke mer!
  • Akkurat da jeg trodde 2010 kunne bli et år uten noen større Noro-virusperiode, hørte jeg på radioen at Folkehelseinstituttet i dag annonserte at Noro-viruset har satt seg blant befolkningen med lynets hastighet. Det var jo nok til å gjøre meg kvalm i timesvis. Kjenner panikken komme!
  • Da Storebror skulle hentes i barnehagen i går hang det oppslag om at tiden var kommet for hodelus i barnehagen, og at alle barn måtte sjekkes regelmessig med lusekam. Lekkert. Og neida, det klør ikke!
  • At lønna kommer på konto i januar må være årets største vits. Jeg har ikke sett noe til den. Kan dette skyldes bunken med regninger som skal betales denne måneden. Det må jo ha gått med en halv regnskog for å produsere alt det papiret. Leter med lys og lykter i pengboka, men nei!
  • Apropos regninger, deler av måneden har vært så kald at vi har holdt på å fryse baken av oss. Da skal selvfølgelig strømprisen være opp mot 12 (!) kroner per kilowattime. Andre dager av måneden truer isen med å ta lårhalsen til selv den mest atletiske av oss. For da er det 9 varmegrader og pissregn på en stivfrossen bakke. Jaja, forandring fryder. Sitter nå i tussmørket i påvente av neste strømregning!
Som du skjønner har vi hatt en del luftveissykdommer. Det er vel heller ikke til å stikke under en stol at jeg nok er mer enn gjennomsnittlig panisk når det gjelder omgangssyke. Jeg får urolig mage bare jeg hører ordet. Hva hodelus angår, så skulle jeg heller hatt bofaste lus enn spysyke. Og penger- ja det er forbeholdt de andre. Er det lenge til februar?

Oppdatert 22.01.2010:
Jeg må innrømme at januar har bedret seg noe siden jeg skrev dette innlegget her om dagen. Det var en slik dag da det bare var plutselig nok. Nå skinner sola, og livet er betraktelig bedre. Barna er også på tur til å bli friske, så herfra går det bare oppover. Kanskje januar til og med skal få litt kreditt for at det tross alt er på denne tiden sola vår sakte, men sikkert kommer på plass på himmelen igjen!

3 kommentarer:

  1. Huff da, det var litt av en måned. Håper februar blir MYE bedre for dere alle.

    SvarSlett
  2. God bedring, og det kan vel bare gå opp etter dette. Februar er ikke langt unna.

    SvarSlett
  3. Nei og nei. Her var det langt mellom lyspunktene.

    Personlig ville jeg gjerne byttet inn januar mot en ekstra august. Tror du vi kan få det til, om vi slår oss på lag?

    Ønsker dere uansett god helg og god helse - du skal se Noro'en løper rett forbi huset ditt og ikke våger seg opp på trammen engang.

    Pludrehanneklem

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...