torsdag 17. desember 2009

Torsdag: Pliktløpet endelig over

12 17 09_0194
Endelig er pliktløpet over for i år. Det er moro å gi bort gaver man har laget selv, men til neste år skal jeg starte mye tidligere. Det blir litt ensidig når man er på sitt fjerde par votter, og trangen til å starte på noe nytt blir overveldende. Siden oktober har det blitt 5 par votter og ett Baktus-skjerf, og jeg har holdt ut lysten til å sette i gang med nye prosjekter. Ikke minst har jeg fått brukt litt av garnlageret mitt. Det eneste som er kjøpt inn for anledningen er garnet til Baktusen.
Nå som gavene er ferdige har jeg tatt fram Nøstebarngenseren til Storebror igjen. Han ble så glad når han så den komme fram igjen, og det varmer et mammahjerte så jeg har bestemt meg for at denne skal ferdigstilles før noe nytt og større påbegynnes. Den strikkes i størrelse 4 år, og er ment som et tilskudd til neste års barnehagekolleksjon så det er ingen bråhast. Men, det er rart med det som  blir lagt litt bort. Det ender som regel med at det plutselig haster å få det ferdig. I og med at den er i helt enkel, 2-farget rettstrikk er dette supert prosjekt til TV-kvelder. Noen rader nå og da, så er den vel ferdig med tiden.

1 kommentar:

  1. Flink har du vært! :)

    Neste år starter starter vi sammen utpå sommeren en gang, så skal du se vi begge har julegaver ferdig i god tid. ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...