søndag 13. desember 2009

Søndag: Tidlig start på dagen

Klokka er så vidt passert 08, morgenen er godt i gang, og jeg kjenner at jeg burde lagt med i hvertfall to timer tidligere i går kveld. Begge småtroll er for lengst våkne, og leker godt i lag på gulvet- dog på hver sitt vis… Frøken ruller frem og tilbake, mens Storebror bygger togbanen sin samtidig som han kjefter på søsteren som har klart å kave seg noen cm nærmere han. Han er veldig glad i henne, men når hun nærmere seg lekene hans er det greit å ha henne på en armlengdes avstand.

IMG_0091-1 Bildet er ikke av dagens dato, men Amaryllisen min fra 2006

Det er 13. desember i dag- Luciadagen. Med andre ord er det bare 11 dager igjen til jul. Hmmm, Når jeg regner på hvor mange timer effektiv arbeidstid det er i 11 dager, kan jeg uten videreverdigheter se at jeg er lovlig sent ute med juleforberedelsene. Men, men, samtidig kjenner jeg på en følelse som sier at det er greit å senke skuldrene litt. Det vi ikke rekker, det rekker vi ikke. Bare vi får det viktigste unnagjort, så kommer jula likevel. Og det viktigste er å skape koselige juletradisjoner sammen med barna, og det er det masse tid igjen til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...