torsdag 19. november 2009

Torsdag: Med snørr og samvittighet

11 19 09_0091
Det må ha vært en småbarnsmor som kom opp med begrepet “snørr og tårer”. Og, hun må ha hatt syke barn. Frøken er forkjølet for aller første gang, og om det kanskje ikke er så mye tårer, så er det snørr så det holder. Det skal sies at det heldigvis ikke er av den svinaktige sorten, men en helt vanlig forkjølelse, så det er nok de som har det verre enn oss akkurat nå. Mitt problem er at hun ikke vil sove når hun har det slik.
Strikking har det ikke blitt så mye av de siste par dagene, så jeg er nok på stedet hvil i forhold til julegavelista. Jeg har så vidt fått påbegynt et nytt par votter, bare. Og så har jeg samvittighetsmonsteret så klart. Det er genseren jeg lovet Storebror å strikke til han. Jeg lovet han en barnehagegenser, og mønstervalget ble en av Nøstebarns gensere. Hvordan skal jeg få tid til alt sammen? Hver gang han ser strikkede klær for tiden spør han: “Mamma, strikka genser mæ?” Og Mamma svarer som sant er at den ikke er helt ferdig- ennå… Er det noen idé å la være å legge seg om natten, tro?

11 19 09_0094 Opplegget til et planlagt par Aili’s Mittens.

11 19 09_0093 
Opplegget til en planlagt Nøstebarngenser

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...