søndag 8. november 2009

Søndag:: Farsdag, gratulerer alle pappaer!

Hvis du leser dette og ikke ser noen bilder, så vil de komme senere! De er bare ikke ankommet i mailboksen ennå for jeg glemte som vanlig kameraet hjemme…
11 09 09_0008
I dag har vi feiret alle pappaers dag- farsdagen. Pappa fikk kortet som Storebror hadde laget i barnehagen, pappa fikk sove lenge, vi gjorde ferdig farsdagskaka og vi har laget farsdagskort til Morfar og Farfar. Å lage disse kortene ble en prøvelse når Storebror i en ganske bestemt tone fortalte at det var han som skulle pynte. Og pynten, det var små blomster og hjerter og lignende scrapbook-tilbehør som skulle limes på. Vi ble nå ferdig til slutt, etter en litt intens slutt, og inni kortene limte vi tegninger som Frøken og Storebror hadde tegnet på forhånd. Frøken med såkalt påholden penn, fordi hun skjønte overhodet ikke vitsen med oljekritt hvis hun ikke kunne få putte dem i munnen.
Middag og farsdagskaker har vi spist hos Mormor og Morfar, sammen med dem og Oldefar.
På strikkefronten har jeg gjort ferdig Frøkens ulljakke. Denne ble strikket i et deilig ullgarn fra Indre Mongolia. Fargeskiftene i garnet var korte og jakken kan kanskje virke litt  “bråkete” i fargesammensetningen. Siden Storebror nettopp har lært betydningen av ordet spetakkel, har jeg døpt jakken til Spetakkeljakke. Den kan desverre ikke vises frem her og nå fordi den ligger til blokking hos mamma. Det er hun som har riktige redskaper for slikt. Jeg strikket størrelse 1 år, men ettersom jeg har brukt et halvt pinnenummer mindre enn mønsteret tilsier så er jakka litt mindre. Siden den lille frøkna vår samtidig er litt større enn jeg tror når jeg ikke har henne rett foran meg, så måtte det litt blokking til for at den skal vare lenger enn ut neste uke.
Nå setter jeg i gang med en barnehagegenser til Storebror i Knopp fra Gjestal. Også denne hentes ut fra Nøstebarnboken som jeg har fått øynene opp for igjen, men inspirasjonen kom egentlig fra Sommerfuglens blog.
Nå er det kveld og jeg ser frem til flere ting på TV’en sammen med strikkingen. Først skal jeg se Hopkins, og dernest Bitre Blomster og Varg Veum på TV 2. Hadde det ikke vært for de hel….. naboene hvorav noen fyrer med søkkvåt ved som gjør at hele huset vårt fylles med røyk så snart vi åpner et vindu, mens andre bare skal slå litt med slegge mot en murvegg. Resultatet er uansett veldig urolige barn. Av og til ønsker jeg meg en enebolig midt de mest ufremkommelig fjell!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...