onsdag 4. november 2009

Onsdag: Å forebygge halsvondt på mange måter

Hals til Birk_0002
Ikke så mye å melde om i dag. Det har vært en lang dag som startet med en og en halv time i kø på jobb for å få influensavaksinen. Sammen med Frøken. Og Gud, som jeg angret på all stryketreningen jeg gjorde i gårkveld, mens jeg sto med en snuppe på armen som vred og kastet på seg for å få tak i håret til dama som sto foran oss i køen. Da armmusklene hadde verket en god stund allerede, begynte mine slitne mage- og ryggmuskler å klage i tillegg. Jeg har fortsatt vondt i alle disse musklene, men nå kan det jo hende det kommer av vaksinen og ikke noe annet.
På pinnene har jeg for tiden en hals til Storebror. Den er strikket etter et mønster i boka “Strikk til nøstebarn”, og garnet er Drops Merino Extra Fine. Og for et nydelig garn! Storebror er allergiker og klør lett. Derfor har jeg ikke turt å ha ull rett mot huden hans, men nå forlangte barnehagen at han måtte få en hals til kaldere dager. Så valgte falt på dette deilige merinogarnet. Jeg vet jo ikke hvordan det holder seg i bruk og vask, men det vil jo denne vise med tiden. Jeg gikk selvfølgelig tom for garn før jeg fikk strikket den ferdig, men jeg får kjøpt mer i morgen så halsen skal være klar til fredag.
Nå skal jeg synes litt synd på meg selv resten av kvelden, til min kjære kommer hjem. Så, du får ha en fin kveld.

3 kommentarer:

  1. Det der hørtes ut som en mindre artig legetur. Men godt damen foran i køen beholdt håret i det minste;)
    Halsen ser veldig fin ut! Lurte litt på om jeg skulle strikke noe sånt til tantebarna mine til jul... men jeg vet liksom ikke helt. Lillesnuppa der elsker tøy så lenge det er rosa, men han gutten han... han er skikkelig gutt og tøy er noe dritt. Vel har jeg ikke hørt han bruke det ordet, men hadde han kunnet det hadde han brukt det...=P
    Men lillesnupps kunne kanskje fått no rosa no. Har jo melert rosa bris liggende... Nå ble jeg med ett veldig gira kjenner jeg...
    Takk for inspirasjonen!!!

    SvarSlett
  2. Kom hjem til oss, så skal du få stryketrening - helt gratis! ;-))

    SvarSlett
  3. Hihi, kan ikke du komme å lese korrektur her daglig? Når det gjelder stryking så står jeg forresten over. Jeg blir aggressiv av sånt.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...