mandag 30. november 2009

Mandag: Sterkt tilbake – snart jul


11 30 09_0128
Da var det en ny uke på kalenderen. Siste dag i november måned også forresten. Det har ikke vært gjort så mye her i uka som gikk. Vi har vært litt snufsete alle sammen, men Pappa har vært i ordentlig dårlig form. Heldigvis på bedringens vei, og tilbake på jobb fra og med i dag. Nå har vi hatt snart tre uker med diverse basilusker (eller Rusk og Rask som Storebror kaller det) i luften, så jeg kjenner det begynner å bli nok nå.

11 30 09_0124
I dag er det bare 24 dager igjen til jul. Det er en deilig tid vi er inne i, og vi har sånn smått begynt med litt forberedelser. Vi har blant annet laget julevindu på kjøkkenet og i verandadøra. Adventsstaker og julekalender er selvsagt også kommet på plass. Seinere i uka har vi planlagt litt baking av kokosmakroner, havreflarn og kakemenn. Planen vår også å få tid til å lage lefser, men om tida strekker til er en annen sak. Jula i år blir litt ekstra hektisk ettersom vi har barndåp for Frøken 3. juledag, så en del bakeforberedelser skal gjøres mot den også. Men, 24 dager er lang tid. Det gjelder bare å utnytte dem riktig.

11 30 09_0165
Julegaveforberedelsene er  snart ferdige. Jeg tror jeg har siste julegave på pinnene nå, så nå er jeg snart ferdig med pliktstrikkingen. Paret over er det siste som ble tatt av pinnene. Dersom det blir strikkede julegaver til neste år, så skal jeg starte litt tidligere. Det skal bli litt deilig å få strikke slikt som bare faller meg inn igjen. Men, jeg frykter for at det blir mer votter før jeg vet ordet av det, fordi våre egne votteskuffer begynner å bli slunkne. Det var noe med en skomaker og hans barn…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...