fredag 13. november 2009

Fredag: Jeg prøvde å gjøre ting jeg ikke kunne…

… og resultatet ble at jeg til slutt hadde knytt meg selv fast i strikkegarnet på flere fronter. Jeg prøvde nemlig å strikke to votter i to farger- samtidig. Teknikken heter magic loop, og skal funke fint i teorien. Men,
“I teorien er det ikke noen forskjell mellom teori og praksis. I praksis er det.”
Jeg mestret det i hvertfall ikke, så vottene måtte strikkes hver for seg. Og når det er sagt, så syns jeg votten (jeg er ikke ferdig med begge) ble knakende god. Den er strikket etter mønsteret Aili’s Mittens som selvfølgelig er funnet i strikkemekkaet Ravelry. Her er en liten forsmak…

11 13 09_0080

1 kommentar:

  1. Skulle gjerne visst hvordan du strikker disse - en flott måte å få "doble" votter, uten at det må være selbuvotter :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...