onsdag 7. oktober 2009

På pinnene: Nøtteliten ullbukse


Da er høsten godt etablert. Nesten på hell mot vinter, for det har allerede lagt snø på bakken. Riktignok ikke så mye at man kan sile slik Storebror ønsker, men den kommer vel tidsnok.

Nå er også tiden inne for å finne frem ullklær. Frøken har ikke så mye stakkars, så akkurat nå har jeg en ullbukse på pinnene. Denne strikkes i dobbel Alpakka fra Du Store Alpakka. Mønsteret er Nøtteliten Ullbukse fra Nunnunn. Størrelsen blir også denne gangen 6-9 mnd så hun har litt å vokse i. Jeg har jo strikket denne før i samme størrelse, men trodde også denne gangen at størrelsen under så så liten ut på pinnene. Det var dette med å lære da...




Jeg lovet jo dyrt og hellig at jeg skulle forbruke av lageret mitt, og på sett og vis så har jeg mine ord i behold :) Jeg bruker av mammas lager. Det må da vel gå for det samme? Fargen på bildet lyver forresten. Det er faktisk en touch av grønt i garnet, noe som ikke kommer frem her. Garnet kommer jo tross alt fra Mormors lager.

1 kommentar:

  1. Ja, og hadde du ikke brukt garnet nå kunne du jo risikert å måtte slite med det på et senere tidspunkt.... :o)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...