fredag 3. april 2009

Schnakkes: Du skal være bra sulten før du spiser her!

Narvik nye storsatsning, spisestedet Schnakkes, ble utprøvd her om dagen. Vel, det fristet ikke til gjentakelse, så vi kommer nok ikke til å trø ned dørstokken her. Dessuten må du være særdeles glad i hamburgere får å trives her, men nå kan du jo til gjengjeld få hele 18 forskjellige versjoner at tørt kjøtt i brød!

Jeg valgte dagens middag, som akkurat denne dagen var lammestek. Min bedre halvdel valgte en eller annen form for hamburger, mens minstemann fikk et minimonster. Passende navn, på et ikke styla hamburgerbrød med en like lite styla hamburger finnes vel ikke.

Akkurat idet jeg hadde trykket klar på kortterminalen og fått opp at transaksjonen var godkjent sier jenta bak kassa: "Det vil ta litt tid". Ja, dette kan jo bety så mangt. Når jeg spør hva litt tid betyr ser hun på meg som om jeg skulle ha spyttet på henne. "Jeg sa, det vil ta litt tid" gjentar hun. "Vi lager ikke maten fortere enn vi klarer". Hun hadde for så vidt rett, det tok nærmere en halv time å få maten på bordet.

Lammesteika var ikke mye å skryte av. Den smakte grønnsåpe, trolig skulle det ha vært et eller annet fransk krydder i stedet. Potetene var industrielle og grønnsakene fra frysedisken. Maten var i tillegg så kald at sausen hadde fått et tykt snerklag.

Hamburgerne kunne vel bare karakteriseres som overstekte og tørre. Ikke minst maten til minstemann som overhodet ikke hadde fått noen for for smakstilsetning. Han fortvilte dog ikke ettersom chipsen falt i smak fordi han fikk dyppe i ketchup selv. Heller ikke disse var varme, så han slapp også å bekymre seg for å brenne seg i munnen.

Nei, besøket sto ikke i stil til innehaverens beretninger til Fremover om hvilke idéer han hadde for spiseplassen sin. Tipper at dette stedet er stengt innen vi når høsten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...