fredag 17. april 2009

På pinnene: Bias Scarf



Dette garnet ropte på meg i den lokale garnbutikken - Artesano Hummingbird. I etterkant skjønner jeg kanskje ikke helt hvorfor, men jeg er jo glad i farger så det må jo være grunnen. Etter å ha nøstet garnet opp ble jeg ennå mer usikker. Den såkalte Woodpecker-fargen så mest ut som en lapskaus.


Planen var å bruke garnet til et sjal eller skjerf, men det første forsøket på Cozy så overhodet ikke bra ut i det hele tatt. Minnet mer om en lapskaus i retur, og ble rukket opp...


Har derfor surfet Ravelry rundt for å finne en "egnet" oppskrift for denne fargeklatten, og det endelige valget falt på Bias Scarf. Blir ikke noe syn for øyet dette heller, men 100 % alpakka som må håndvaskes egner seg ikke etter mitt syn til så mye annet enn noe som skal brukes lett. Jeg finner derfor ikke noen annent bruksområde for garnet, til tross for at det er både mykt og deilig. Så skjerf skal det bli, åkke som! Jeg er jo underlagt et visst samvittighetsnag for tiden. Det skal nemlig ikke kjøpes mer garn enn den mengden jeg forbruker!


3 kommentarer:

  1. Første gang jeg er innom denne flotte bloggen. Mye fint du har laget.
    Legger deg til listen min jeg :)

    SvarSlett
  2. Du er hjertelig velkommen!

    SvarSlett
  3. Nydelige farger, men jeg har også erfart at garn med korte fargeskift er vanskelige å finne gode prosjekter til. Synes ofte glattstrikk ute noe stukturmønster blir penest. Spennende å se hvordan skjerfet blir da. :o)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...