tirsdag 14. april 2009

På kroken: Samvittighetsteppe (mormorruter)


Samvittigheten har tatt meg. Joda, jeg har faktisk en slik jeg også. Jeg har jo i mitt stille sinn skjønt en stund at jeg har masse garn jeg aldri kommer til å bruke til noen store prosjekter. Blant annet masse Mor Aase. Etterhvert som man blir eldre, har jo smaken av det litt mer lukseriøse garnet tatt over, og Mor Aase er utelukket til det meste. Sammenlinet med merino som er mitt førstevalg nå, så kjennes garnet ut som stålull.

Når jeg i tillegg har fått Firestarter-sokkene jeg begynte på helt i vranghalsen, så måtte jeg finne på noe som ikke krevde sokkegarntykkelse og pinne nummer 2. Siden mine lokale dealere var stengt i påsken, så måtte jeg finne på en nødløsning. Slumreteppe av heklede mormorruter i Mor Aase ble denne løsningen. Som sagt så gjort. Har er de første lappene av noe som antakeligvis kan sies å være forløperen til fargepaletten ettersom her er farger i hytt og pine, om hverandre.

Så får vi se da hvor mye jeg klarer å forbruke. Oppdaget til min skuffelse at 10 lapper "bare" utgjorde 80 gram (og ikke 200 som jeg kunne ha ønsket). Med andre ord, jeg må hekle noen stykker.

5 kommentarer:

  1. Så flotte ruter du har hekla! skjønner godt det med samvittigheten til alt garnet som ligger der hjemme urørt.Så dette var jo et kjempeflott prosjekt.Lykke til med prosjektet:)

    SvarSlett
  2. Dette blir helt sikkert et innmari fint teppe. Har laget et oldemorteppe selv med ca 150 ruter. Imidlertid har jeg bare fått montert ca 25 stk i løpet av det siste året...

    Lykke til ;-)

    SvarSlett
  3. Teppet ditt kommer til å bli skikkelig fint! Og så godt å få brukt litt garn, har en plam om det sånn langt bak i hodet jeg også:)

    SvarSlett
  4. Det var lur løsning.
    godt å få brukt opp litt, og jammen godt med ett sånnt teppe også

    SvarSlett
  5. Takker for alle hyggelige kommentarer.

    Har bestemt meg for at jeg ikke kan kjøpe nytt garn før jeg har brukt opp tilsvarende mengde fra lageret. Så nå er det bare å hekle. At jeg derimot trenger 190 ruter for et stort slumreteppe er jo en annen sak!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...