torsdag 2. april 2009

Early bird - ikke meg nei!


Ok, så er jeg ingen morgenfugl. Det har jeg vel aldri vært heller, men enkelte morgener er litt mer ublid enn andre.


Jeg har jo lenge mast om denne våren som jeg håper kommer snart. Men, vi har fått en vårkåt liten småfugl rett utenfor soverommet vårt. Så akkurat i morges ønsket jeg permavinter slik at alle småfugler var gjennomfrosne! Denne fuglen kan bare én melodi, og den minner aller mest om geværlyder á la Rambo eller deromkring. Den plystrer ikke muntert, den bombarderer deg med knatrelyder. Samme remsa, om og om og om igjen. Den har visst ikke skjønt at det ikke blir nå dame på den når sangen høres mer ut som trusler, enn kjærlig plystring.


I tillegg hadde min bedre halvdel tatt både sin halvdel av dyna, sammen med det meste av min dyne. Vi har en sånn dobbeldyne, så her er vi avhengig av broderlig deling. Problemet er bare at når min bedre halvdel sover, så sanker han inn hele dyna før du får sukk for deg. Han må nemlig ha dyne til den ekstra puta han har på sin/min/vår del av senga alt etter som. Ikke er jeg jo noen nett liten skapning selv ettersom det er 8 uker igjen til terminen, så jeg krever jo en viss mengde dyne for å ikke fryse helt bort.


Og som om ikke dette var nok så måtte JEG være den første som sto opp da hans vekkeklokke ringte. Jeg som er sykemeldt, og i teorien kan sove hele dagen. Nei, morgenfugl kan jeg ikke kalles. Og ikke er jeg hormonell heller!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...