fredag 20. mars 2009

På pinnene: Rillestrikket jakke fra Drops




Aldri så galt at det ikke ble bedre!

Da poden var nyfødt startet jeg på en jakke etter et mønster fra Drops. Jakka er rillestrikket, og egentlig veldig enkel å lage. Det som ikke var optimalt var at fargene jeg plukket ut ble for like, og dermed ble det veldig lite kontrast mellom rillene. Jakka ble derfor aldri ferdig.

Siden jeg nå har startet på en ny og bedre vei hvor jeg skal gjøre ferdig alle påbegynte prosjekter plukket jeg jakka frem igjen, og startet på ny med friskt mot. Inntil jeg oppdaget at jeg kom til å få litt for lite av en av fargene. Jakka skulle egentlig være strikket i Drops Alpakka, mens jeg valgte å bruke Babysilk fra DSA. Gode råd er dyre, men siden det er så lenge siden garnet er kjøpt regnet jeg det som umulig å finne garn fra samme lot. Jeg stoppet derfor idet jeg kom til midt på ryggen, og bestemte meg for at skulle jeg få et aldri så lite fargeskille, så fikk jeg i hvertfall gjøre det så symmetrisk som mulig.

Så drar jeg til butikken for å gå til anskaffelse av mer Babysilk. Men, fargen min finnes ikke lenger i det hele tatt!!! Så da måtte jeg jo bare kjøpe helt nytt garn, i rikelige mengder slik at ikke det samme skulle skje på nytt!!! Og så har jeg funnet frem til farger som gir de kontraster jeg ønsker. Kunne egentlig ikke blitt bedre!

1 kommentar:

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...