tirsdag 17. mars 2009

Ferdig: Små tøfler til små føtter



Om et par måneder kommer det et lite tilskudd til familien. Av erfaring med førstemann vet jeg at det er vanskelig å finne en sokkepatent som sitter på de små føttene. Dette har jeg nå håp om å løse med disse flotte babysokkene. I tillegg er de raske å strikke. Hvem som er opphavet til oppskriften vet jeg rett og slett ikke, men den har versert på strikkeforumet Hobbyboden i lang tid. Selv har jeg bare oppskriften lagret i et ganske så anonymt Word-dokument, uten noen opplysninger om hvem som har designet dem. Vet at flere har nevnt at det blir mye sammensying og trådfesting, men ved help av metodene grafting og seamless join har jeg bare 2 små trådender å feste.


Strikkeopplysninger:
Garn: Babyull fra Dale og Sparkjøp
Garnforbruk: 22 gram per par
Pinne: Nummer 2,5
Mønster: er ikke sikker


Ångående mønsteret skal jeg undersøke litt, og hvis jeg ikke finner noen opphavsrett på det så kan jeg legger det ut i bloggen senere.

1 kommentar:

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...