tirsdag 3. mars 2009

Ferdig: Emilia




Da var mannens Emilia-votter ferdige. Mønsterstrikken som jeg hadde problemer med på første vott tok seg opp, og andre vott ble rett så bra. Eneste problem var at strikkefastheten på de to vottene er blitt forskjellig etter min tilpasning av trådstramming etc. Men dette lot seg rette etter en vask og litt blokking. Dampingen ble hoppet over ettersom mottakeren tok dem i bruk så snart de var tørre.




Det har vært en veldig grei kveldsstrikk, det er lenge siden jeg har strikket selbuvotter. Men skal jeg strikke flere par i en kveldsbelyst stue, foran TV, så vil jeg nok finne andre fargekombinasjoner. Mørk blå og svart ble vanskelig å skille fra hverandre.



Det er godt å være ferdig med et prosjekt, men det står flere andre for tur. Neste oppgave jeg må sette i gang med er å få strikket en partner til den første av Brainless-sokkene. I tillegg har jeg en viss Fana-jakke liggende som bare venter på at symaskinen skal ryddes frem for å få sydd de nødvendige sømmer før jeg klipper den opp...






2 kommentarer:

  1. De var kjempeflotte i "manne"-versjon!
    Tenker meg til at han ble fornøyd :)

    SvarSlett
  2. Fine votter i annerledes farge enn originalen :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...