torsdag 5. februar 2009

Kan jeg by på litt peiskos?





Kan jeg inspirere med litt peiskos? Det er bikkjekaldt her i dag. Gradestokken viser rundt -8 °C, men i tillegg blåser det slik at veggene er nær ved å bule inn. Ordentlig hustrig, med andre ord. Derav peiskosen, og sammen med en god lydbok, så er dagen ideell for håndarbeid.




På strikkepinnene har jeg nå den første armen til Fana-jakken som kommer til å bli størrelse 2 år +. Jeg har kommet frem til den konklusjonen at så fremt jeg kan unngå det, så skal jeg ikke komponere min egen oppskrift ut fra eksisterende oppskrifter flere ganger. Det er bokstavelig talt som å løpe orientering uten å ha med kart. Forferdelig usikkert!




Babyteppet jeg startet på er også lagt på is.
Årsak: Å strikke med en enkel tråd Dale Babyull på pinne nr. 5 er en evighetsoppgave jeg ikke har tålmodighet til. Jeg har derfor gått over til å strikke med dobbel tråd, og i et vaffelmønster som gjør teppet lunt og mykt. Håper og tror at dette gir resultatet jeg er ute etter.





Og i tilfelle jeg skal få lyst til å strikke sokker så her jeg gått noen omganger med hespetreet, og her er resultatet:






7 nøster med sokkegarn som bare venter på å bli til nydelige sokker- med tiden. Først skal sokk nummer 2 av Brainless-paret bli ferdig…

4 kommentarer:

  1. Fanakofta blir kjempefin. Har faktisk vurdert å strikke til ungene, det er jo et greit mønster som går fort å strikke.
    Her er det også peiskos. Skikkelig surt ute, heldigvis blåser det ikke like mye her som i byen. Det er mange år siden jeg har vært så kald i ansiktet bare for å gå til bilen.
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Gode gamle oppskrifter... helt topp!! Nydelig Fana kofte!

    SvarSlett
  3. Hei - Så nydelig Fanakofta blir. Herlig grønnfarge. Er selv veldig glad i Fanamønsteret og kjøpte meg ei bok om Fanakofter for ei tid siden. Den koser jeg meg med å lese i og drømme om alee de vakre koftene jeg ønsker meg :-) Har kommet litt igang, da - fått strikket ei flott kofte til sønnen i huset. Bare resten som mangler.. Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  4. Så flott Fanakoften ble med flerfarget garn, skikkelig spennende løsning altså!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...