søndag 4. januar 2009

I morgen braker det løs

I dag er siste dag av Birks barnehageferie, så i morgen tidlig er det tilbake til de gamle rutinene. Vi har blitt noe vrangsovd noen og enhver her i huset, så det blir nok noen tunge dager denne første uka, men Birk har nok savnet barnehagen sin likevel. Mamma har i hvertfall savnet den :D Vi klarer nok ikke å gi ham samme stimulans som 8 andre unger på samme alder. Han reagerer dermed med å bli sta, sint og sur. Sikkert helt naturlig, men det er nok til å gjøre mamma og pappa svett innimellom. Når øynene blir svarte og ørene spisse som alveører, da vet vi hva som kommer! Hmmm, ennå ingen orkaner som er oppkalt etter ham.

For å få tiden til å gå har vi funnet på litt forskjellig, men det morsomste er når vi sitter i lag på gulvet og leker, eller når vi tar frem fargekritt og papir.

tog_1 tog_2

gladgutt

tegne

Ellers så er jeg nå hjemmeværende og skal bruke tiden på å hvile og ta det med ro! Slik kommer nok til å bli det frem til fødselen. Så tar mammapermisjonen over. Dette kom noe overraskende på meg så jeg funderer litt på hva jeg skal bruke all denne tida til. Kanskje et luksusproblem, men 5 og en halv måned igjen før fødselen er ganske lenge. Det samme skjedde under svangerskapet med Birk, så erfaringsmessig har jeg jo vært borti dette tidligere. Det blir i hvertfall nok av tid til forberedelser- og strikking.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...